Informace pro klienty v postavení spotřebitele

Mimosoudní řešení sporů

Mimosoudním řešením spotřebitelských sporů podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů byla pro oblast sporů ze smluv o poskytování právních služeb mezi advokátem a klientem v postavení spotřebitele Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR pověřena Česká advokátní komora. Internetová stránka České advokátní komory jakožto pověřeného subjektu je www.cak.cz.

Cena právních služeb

Cenu jednotlivých právních služeb advokátní kancelář sjednává s klientem v postavení spotřebitele po individuální dohodě s přihlédnutím k nárokům a požadavkům klienta a zejména s ohledem na složitost celého případu a jeho konkrétní souvislosti. Rovněž forma odměny je sjednávána individuálně a po dohodě s klientem.

Není-li ve výjimečných případech odměna sjednána smluvně, je klientům účtována tzv. mimosmluvní odměna dle vyhlášky Ministerstva spravedlnosti č. 177/1996 Sb., o odměnách advokátů a náhradách advokátů za poskytování právních služeb, ve znění pozdějších předpisů (advokátní tarif). Výše mimosmluvní odměny se stanoví podle sazby mimosmluvní odměny za jeden úkon právní služby a podle počtu úkonů právní služby, které advokát ve věci vykonal.

Doklad o poskytnutí právní služby a reklamaci

Na žádost klienta v postavení spotřebitele vydá advokátní kancelář klientovi doklad o poskytnutí služby s uvedením data poskytnutí služby. V případě reklamace služby vydá advokátní kancelář klientovi písemné potvrzení o tom, kdy klient v postavení spotřebitele právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace klient vyžaduje.